Halogenidové výbojky plněné vzácným plynem xenonem jsou v současné době nejvýkonnějším zdrojem světla v automobilovém průmyslu. Za obrovský výkon a špičkové světelné parametry však řidiči platí úměrnou daň – vysokou pořizovací cenu samotných světlometů, jejich speciální konstrukci, která vyžaduje vždy při defektu nebo výměně výbojky odborný servisní zásah, a dále vysokou pořizovací cenu samotných výbojek.
Napodobenina xenonové výbojky
Vytvořit model halogenové žárovky, která xenonové výbojky alespoň https://old.vscht.cz/fch/prikladnik/prikladnik/p.8.4.html napodobuje, si kladli za cíl vývojáři společnosti Osram. Ti chtěli řidičům nabídnout cenově dostupný, mnohem levnější ekvivalent. Jedním z důvodů, proč se něco takového mělo zrodit, byl vizuální efekt, vyzdvihující vzhled vozidla, kdy i docela obyčejné světlo z předních světlometů spolu s některými doplňky dokáže podtrhnout zajímavý design sériově vyráběných vozů.
Přece jen však pouhý vizuální efekt nebyl tím hlavním tahákem, který ovlivnil zájem zákazníků, rozhodující slovo měla barva vyzařovaného světla a světelný kontrast z hlediska zvýšení komfortu a bezpečnosti samotné jízdy. Zatímco většina prodávaných autožárovek vám může nabídnout maximálně teplý odstín bílého světla o teplotě chromatičnosti přibližně 3000 K, Osram Cool Blue Intense osvítí jízdní pruh o pětinu jasnějším světlem a o poznání chladnějším odstínem 4100 K. Rozdíl v barevné teplotě se projeví na zvýšení komfortu, snížení rizika autonehody, snížení únavy za volantem a vyšší bdělostí a ostražitosti.
Řidič se lépe soustředí na jízdu, rychleji rozpoznává dopravní značení a snáze dokáže předvídat vznikající situace v provozu a adekvátně na ně reagovat. Modelová řada Cool Blue se hodí především pro večerní a noční jízdy, jak v městském, tak i meziměstském provozu, zvláště pak na špatně značených a neosvětlených úsecích silnic druhé a třetí třídy.