Znáte to, nečekaná návštěva zazvoní u dveří. To mnohdy není moc potěšující, obzvláště pokud víme, že se jedná o někoho, kdo neví kdy pak odejít. Na druhou stranu, když máme dopředu domluvené hosty, tak jim připravíme to, co mají rádi, vychladíme například láhev dobrého vína a upečeme nějakou dobrotu. V podstatě je pro někoho velmi důležité, když má i informaci o dotyčném. Přece když je vegetarián, tak mu nepřipravíme klobásu, která je sice z domácích zdrojů, ale v tuto chvíli není vítaná. To samé platí o lidech s dalšími zdravotními problémy. Zkrátka chceme pro ně to nejlepší.
Jak to souvisí s webovou stránkou?
V podstatě docela hodně. Je totiž pro nás velmi důležité vědět, kdo nás navštěvuje a co ho zajímá. Vzhledem k tomu, že nemáme vůbec šanci poznat naše návštěvníky osobně, tak musíme informace získat z úplně jiných zdrojů. Což zase není takový problém, když víme co hledat nebo jak se zařídit, abychom to věděli. Tato podstatná informace nám dává možnost vytvořit nebo lépe zacílit se na tuto návštěvu a její zájmy. Když zde nalezne totiž to, co potřebuje nebo hledá, v podstatě jsme získali dalšího klienta, který nám zvýší sledovatelnost webových stránek. A rozhodně nám nebude vadit, že tu u nás zdrží.
Máme svého špiona
Je pro nás také podstatnou informací, odkud se naši návštěvníci vzali, z jakých končin k nám zavítali. Naštěstí k tomu všemu nám skvěle dopomůže tak zvaný referer. Je pravdou, že pokud tvoříme webové stránky v nějakém redakčním systému, tak zde nalezneme souhrn denních, týdenních, měsíčních a i ročních statistik sledovatelnosti. Tyto statistiky nám mohou v mnohém pomoci vytvářet ještě kvalitnější web, než jsme měli doposud. V refererových informacích lze tak dohledat odkud se naši noví návštěvníci vzali a co je v podstatě i zajímá. To může být snadno z jiných webových stránek, prostřednictvím odkazu, banneru nebo internetové reklamy. Ovšem pravdou je, že tyto neočekávané návštěvy jsou vždy přínosem.